Wspomnienia i porady dotyczące pierwszego dnia na torze

Udostępnij:

Pierwszy wyjazd na tor to wyjątkowy pod wieloma względami. Poczuć dreszczyk emocji podczas przyspieszania do pierwszego zakręt, a następnie wciśnięcie hamulca i jazda po torze to coś, co zostaje w pamięci. coś, co pozostaje w pamięci każdego, a dla wielu jest to moment, w którym łapią bakcyla wyścigów samochodowych. bakcyla" wyścigów samochodowych.

Niezależnie od tego, czy jesteś w pełni przyzwyczajony do własnego samochodu lub motocykla, czy też wynajmujesz go na cały dzień, wyruszenie na tor wyścigowy na tor wyścigowy to doświadczenie nieporównywalne z żadnym innym. Nie ma sygnalizacji świetlnej, rond - a co najlepsze, nie ma ograniczeń prędkości! Możesz naprawdę dać czadu i sprawdzić na co naprawdę stać Twoją maszynę, wypróbować ulepszenia zawieszenia, które zamontowałeś i poczuć prawdziwą moc przy przyspieszaniu, a następnie przetestować hamulce. po zwolnieniu i ponownym wrzuceniu biegu.

Dni na torze zyskały na popularności w ostatnich latach i są teraz znacznie szerzej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej. Nie jest już tak, że już nie jest tak, że profesjonalne zespoły, zawodnicy klubowi i dziennikarze mają okazję Silverstone, Donington Park i innych; teraz jest to przystępna opcja Teraz wszyscy miłośnicy motoryzacji mogą pójść w ślady swoich idoli i zobaczyć, jak wygląda życie w padoku. Jak wygląda życie w padoku.

Jeśli jeszcze nie wybrałeś się na tor i chcesz dowiedzieć się dowiedzieć się nieco więcej o tym, jak i dlaczego pierwsze okrążenia są tak wyjątkowe, lub jeśli masz ochotę przypomnieć sobie swój własny debiut na torze, przeczytaj, co niektórzy z naszych ekspertów wyścigowych, którzy opowiedzieli o swoich własnych doświadczeniach i najwcześniejszych wspomnienia z wyścigów na torze.

Pierwszy raz na torze

Kiedy wyjeżdżasz z pit lane, często trudno jest opanować (i ukryć) emocje. Nerwy i podekscytowanie dają o sobie znać, gdy czekasz na zielone światło, ale już po chwili jest się na torze, a prędkościomierz rośnie. i szybko zbliżasz się do kolejnego zakrętu.

Nikt nie oczekuje, że będziesz bił rekordy okrążeń podczas swojego pierwszego Na niektórych torach organizowane są specjalne zawody dla początkujących. gdzie wszyscy znajdują się na tej samej pozycji, z niewielką lub żadną ilością czasu na torze. na torze.

Paul Hadley, który założył Motorverso, tak mówi o tych pierwszych okrążeniach kilku pierwszych okrążeniach, kiedy testował na Slovakia Ring nową Hondę Civic Type R: "Nauczyłem się, że kluczem do sukcesu jest skupienie uwagi i maksymalne wykorzystanie i jak najlepiej wykorzystać czas okrążenia obserwacyjnego. Wykorzystaj pierwsze lub dwa okrążenia, aby poznać wszystkie zakrętów, punktów zwrotnych i poziomu przyczepności na torze". Solidna rada Niezależnie od tego, czy jest to Twój pierwszy dzień na torze, czy pierwsze okrążenia na tym konkretnym torze, jesteśmy pewni, że się z nią zgodzisz.

James z MrJWW radzi, aby przed przyjazdem na tor dokładnie go zbadać, mówiąc nam że "Studiowanie toru na YouTube i oglądanie nagrań ludzi jeżdżących po torze mogą pomóc w ogólnym zorientowaniu się w torze, Oszczędzisz trochę czasu i unikniesz sytuacji, w której będziesz musiał uczyć się toru w ciemno. Gdy już tam będziesz".

Oczywiście istnieje tylko tyle wirtualnych badań, ile toru i poszczególnych zakrętów. dopiero po wyjeździe na tor i samodzielnej jeździe lub przejażdżce po nim można naprawdę dopiero po wyjeździe na tor i samodzielnej jeździe lub przejażdżce po nim można naprawdę poczuć wszystkie punkty hamowania, wzniesienia i pofałdowania.

Nie chodzi tylko o układ toru, który trzeba na pierwszych okrążeniach, zwłaszcza tutaj w Wielkiej Brytanii". Will Hunt, który startuje w Radical SR1 Championship w Scorpio Motorsport, wspomina pierwszy raz, gdy wyruszył na tor w Donington Park.

"To była typowa brytyjska pogoda i byłem lekko zmęczony" - mówi. "Stałem w pit stopie, czekając na swoją kolej, widząc widziałem wiele bardzo szybkich samochodów i wiele incydentów". Warunki pogodowe mogą drastycznie zmienić odczucia na torze wyścigowym, zmniejszając przyczepność i powodując zmniejszają przyczepność i powodują, że trzeba zmniejszyć prędkość, aby przygotować się do wyścigu w zakrętach. zakręty.

Niall Jullian z Take to the Road również ma kilka świetne rady dla niedoświadczonych użytkowników torów, radząc, aby się z nimi rozluźnić zanim zadziała adrenalina. "Pokusa polega na tym, by wyjechać z linii startu jak jak nietoperz z piekła rodem" - mówi. "Daj się ponieść emocjom, a skończysz, kierując się w złą stronę na torze, co nie jest dobrym pomysłem! Najpierw zapoznaj się z samochodem lub a po przejechaniu kilku okrążeń i nauczeniu się, jak samochód lub motocykl i jak reaguje, zacznij celować w linię wyścigową i baw się dobrze!".

Redaktor magazynu Anything Motor, Sam Bisby, zgadza się z tymi odczuciami, radząc, abyś naprawdę słuchał instruktorów w tym dniu. Sam powiedział nam: "Jeśli bierzesz udział w track day z instruktorem, upewnij się, że słuchasz każdego jego słowa i wsłuchujesz się we wszystko. To nie są przeciętni kierowcy czy jeźdźcy; oni naprawdę wiedzą, o czym mówią". naprawdę wiedzą, o czym mówią".

Dodaje: "Bądź też cierpliwy, aby poznać tor. Nie atakuj od samego początku, naucz się szczegółów, takich jak hamowanie i punkty i punkty odniesienia, a także wszelkie nierówności, które mogą niepokoić samochód lub motocykl. podczas jazdy. Jeśli chodzi o samodzielną jazdę, kluczem do sukcesu jest cierpliwość. jest kluczowa. Upewnij się, że trafiłeś do grupy początkującej i skorzystaj z pomocy instruktorów. i skorzystać z pomocy instruktorów podczas pierwszej sesji dnia".

Z perspektywy motocyklisty, Vertical Hooligan z Riders Club London, chodzi w równym stopniu o wybór odpowiedniej maszyny na dany dzień, jak i miejsca. Po w Donington Park jako 17-latek na Hondzie CBR600RR, jego zalecenie brzmi zaleca: "nie używaj motocykla o pojemności 1000 cm3!". Ponownie, mądre słowa, ponieważ potężna potężna maszyna może Ci uciec na torze, do którego nie jesteś w pełni przyzwyczajony. Zaleca się, aby zacząć od mniejszego i wolniejszego motocykla. doświadczenie i liczbę okrążeń - jak radzili inni - zanim zaczniesz jeździć na dużych maszynach!

John McAvoy z Performance Bikes również miał kilka dobrych rad dotyczących słuchania instruktorów track day, ludzi którzy znają tor jak własną kieszeń i mogą przekazać kilka i mogą przekazać kilka mądrych słów przez cały dzień. "Słuchaj organizatorów na porannej i upewnij się, że rozumiesz, co oznaczają poszczególne sygnały i czy czy mają jakieś szczególne wskazówki dotyczące jazdy po danym torze" - mówi.

"Na przykład na torze Donington Park lewa strona opon będzie się rozgrzewać dłużej niż prawa, dlatego tak wiele osób ludzi zostaje zaskoczonych na zakrętach Craner. Moja rada numer jeden dla każdego kolarzy - czy to jadących po raz pierwszy, czy nie - jest to, aby zawsze na początku dać sobie kilka okrążeń na na początku, aby opony się rozgrzały. W ten sposób można uniknąć wypadków na odcinkach takich jak Craner i zepsuć sobie dzień, zanim się zacznie".

Najbardziej pamiętne dni na torze

Chociaż pierwszy dzień na torze jest zawsze wyjątkowym wydarzeniem, to nie zawsze jest to nie zawsze zapada w pamięć tak, jak inne. Dla wielu kierowców i jeźdźców, którzy wyjeżdżają na tor, ten pierwszy raz to nauka. i z pewnością można z niego wyjechać z bagażem doświadczeń i uśmiechem, jak z Silverstone. Silverstone, ale inny dzień na torze może być tym, który zostanie z tobą na zawsze. Ale inny dzień na torze może być tym, który zostanie z Tobą na zawsze ze względu na samochód lub motocykl, którego używałeś, oraz czas spędzony na torze.

Zawodowy zawodnik Oli Webb wspomina swoje pierwsze okrążenia na Oulton Park, swoim lokalnym torze, na którym dorastał w Manchesterze. "Uwielbiałem Oulton Park od 14 roku życia, kiedy jeździłem w samochodach T, ponieważ był to jeden z moich pierwszych razów pierwszy raz w prawdziwym samochodzie po ukończeniu kartingu".

Dla wielu zawodników, takich jak Oli, to właśnie lokalne tory, które zawierają wiele cennych wspomnień, ponieważ dorastali, oglądając przyjaciół i rodzinę dorastało, obserwując przyjaciół i rodzinę jeżdżących na własnych torach, a może uczestniczyło w spotkaniach wyścigowych w młodości. w młodości, siedząc na brzegu toru lub stojąc przy ogrodzeniu i obserwując słynne zespoły, kierowców i jeźdźców na ich lokalnych torach.

James z MrJWW również ma miłe wspomnienia z Oulton Park, pierwszego toru pierwszym torze, na którym kiedykolwiek się ścigał. Było to z pewnością doświadczenie, które otworzyło mu oczy Wolność, jaką daje możliwość cieszenia się samochodem przy prędkości, była pierwszym objawieniem, a potem zdałem sobie sprawę z ogromnego wyzwania, jakim jest prawdziwa nauka jazdy. jak prowadzić samochód".

"Zacząłem rozumieć, że prędkości na torze są znacznie niż prędkości drogowe, otworzyły mi się oczy i zaparło mi dech w piersiach, że mogłem doświadczyć do czego tak naprawdę zdolny jest samochód sportowy" - powiedział. "To był również pierwszy raz, kiedy zacząłem rozumieć znaczenie sprężystych hamulców i to, że dobre hamulce że dobre hamulce sprawiają, że jesteś szybszy na torze".

To nie był pierwszy dzień na torze Thruxton, który sprawił, że Sam z Anything Motor bakcyla do wyścigów. W rzeczywistości było to zaledwie kilka lat temu podczas firmowego dnia na torze w Donington Park. Sam powiedział nam, że "Thruxton był moim pierwszym pierwszym torem, ale nie zaostrzył mojego apetytu na wolne zakręty, gdzie dobre gdzie dobre wejście i wyjście jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu".

"Kilka lat temu wziąłem udział w firmowym dniu na torze w Donington. kilka lat temu w Caterhamie i z dumą mogę powiedzieć, że zostałem kierowcą dnia, również! Cadwell Park to mój najnowszy dzień na torze i pierwsze doświadczenie w moim własnym samochodzie bez instruktora. samochodem bez instruktora. Z przyjemnością mogę powiedzieć, że nie było żadnych wypadków, a samochód (Clio 182) Clio 182) ani drgnął" - powiedział.

The Vertical Hooligan opowiedział nam o swoim pierwszym motocyklowym dzień na torze w Donington w ramach Ron Rona Haslama Race School, naprawdę wyjątkowym sposobie nauki nie tylko jak jeździć na torze, ale jak jeździć w ogóle. "Mój instruktor pozwalał mi nadawać tempo, a potem popychał mnie, abym jechał szybciej, aż do momentu, gdy pod koniec dnia nie mógł się ode mnie oderwać. pod koniec dnia. Pomógł mi też po raz pierwszy zdjąć kolano - nie mogę Polecam go na pierwsze doświadczenie".

John z Performance Bikes wspomina jedne ze swoich najlepszych wspomnień z jazdy po torze w Mallory Park w Leicestershire. Chociaż nie jest już częścią kalendarza BSB, Mallory zawsze był ulubionym miejscem dla zawodników, a John powiedział: "Skromne otoczenie na skromnych motocyklach, takich jak stara Honda CBR600, stworzyło kilka niesamowitych chwil, Wszystko się zgrało z motocyklem i torem, a mnie pozostała czysta radość z naprawdę szybkiej jazdy na motocyklu. Najlepsze momenty mogą się zdarzyć, gdy najmniej się ich spodziewać, a te, które powinny być wspaniałe, czasem nie spełniają oczekiwań. czasami. Zabrałem Ducati Panigale V4R na Anglesey i to było po prostu za dużo na ten tor, więc mądrze wybieraj narzędzia!".

Nie tylko Mallory utkwił Johnowi w pamięci, jednak. "Miejsca takie jak Cadwell Park i Oulton Park to niezwykłe tory. na których można jeździć" - mówi. "Jest tam tak wiele różnych zakrętów i wzniesień, że co sprawia, że motocykl reaguje w wyjątkowy sposób. Tor Silverstone International Circuit był kolejnym, na którym wszystko po prostu zagrało. Pojechałem Kawasaki ZX-10R na oponach typu slick oponach typu slick na szybkim torze, z szybkim motocyklem i ogromną przyczepnością - wrażenia z tego to wszystko razem było niesamowite!".

Oczywiście, nie tylko na głównych torach wyścigowych można zakochać się w wyścigach samochodowych. Istnieje wiele nieużywanych lotnisk, które z których wiele znajduje się w naszym przewodniku po torach wyścigowych. To właśnie na byłym lotnisku RAF-u niedaleko Oxfordu Niall Jullian z Take to the Road miał swoje pierwsze doświadczenie na torze.

"Miałem okazję pojeździć fajnymi samochodami, wśród których był m.in. oryginalny Dodge Charger z Dukes of Hazard, Corvette C3, Shelby GT500 Eleanor i Aston Martin V8 Vantage" - powiedział. "Co zabawne, wszystkie były V8. Wszystkie dawały ogromną frajdę na różne sposoby - choć najlepszym samochodem dla kierowcy okazał się Aston Martin. Był to genialny samochód torowy o doskonałych właściwościach jezdnych i wyważeniu, A fakt, że był to samochód z manualną skrzynią V8, sprawił, że był jeszcze bardziej wyjątkowy".

Po zakończeniu dnia spędzonego w pobliżu Oxfordu Niall najwyraźniej złapał bakcyla i wkrótce potem wziął udział w kolejnym wydarzeniu na Silverstone. "I Prowadziłem Ferrari F430 Challenge Stradale i to było fantastyczne uczucie zasiąść za kierownicą szybkiego Ferrari. za kierownicą szybkiego Ferrari i prowadzić go na części słynnego toru F1 toru F1" - powiedział nam.

"Nauka punktów hamowania była trudna i zajęło kilka okrążeń, ale kiedy sesja dobiegła końca, chciałem już tylko jeździć w kółko i w kółko!".

Stwórz swoje własne wspomnienia z dnia na torze

Jeśli to wszystko zainspirowało Cię do zarezerwowania sobie w najbliższej przyszłości, skorzystaj z informacji zawartych w Demon Tweeks UK Circuit Guide. Zebraliśmy w nim kilka najlepszych torów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, wraz ze wszystkimi informacjami, które musisz wiedzieć o każdym z nich - od poziomu doświadczenia i wymaganego sprzętu, aż po wszystkie ważne szczegóły, takie jak ograniczenia hałasu, układ torów i gdzie gdzie zarezerwować miejsce.

Poprzedni artykuł
Kim jest Vogtland Suspension?
Następny artykuł
Jak wybrać tor na swój pierwszy dzień na torze?